Pozycje od 1 do 10 z 10

Wątek: IncrediMail krok po kroku

  1. #1
    Administrator Avatar Marek
    Data rejestracji
    4-07-2005
    Lokalizacja
    no man's land
    posty
    2 363
    Podziękowania
    0
    Podziękowano 21 razy w 21 postach
    Pozycje blogu
    6
    Programy i spolszczenia
    10
    Wysłane pliki
    53
    Siła reputacji
    10

    Pomoc IncrediMail krok po kroku

    Poczta e‑mail (skrót od poczty elektronicznej, ang. electronic mail) to szybki i wygodny sposób komunikowania się z innymi osobami. Poczta e‑mail umożliwia:

    • Wysyłanie i odbieranie wiadomości tekstowych.
      Do każdej osoby z własnym adresem e‑mail można wysłać wiadomość e‑mail. Wiadomość dociera do skrzynki odbiorczej poczty e‑mail adresata już po kilku sekundach lub minutach, niezależnie od tego, czy odbiorca znajduje się za ścianą czy na drugim końcu świata.
      Poczta e‑mail zapewnia komunikację dwukierunkową. Można otrzymywać wiadomości od każdej osoby znającej nasz adres e‑mail, a następnie je odczytać i wysłać odpowiedź.
    • Wysyłanie i odbieranie plików.
      Oprócz tekstu we wiadomościach e‑mail można wysyłać niemal wszystkie rodzaje plików, w tym dokumenty, obrazy i pliki muzyczne. Plik wysyłany we wiadomości e‑mail jest nazywany załącznikiem.
    • Wysyłanie wiadomości do grup osób.
      Można wysyłać wiadomości e‑mail do wielu osób jednocześnie. Odbiorcy mogą wysłać odpowiedź do całej grupy, co pozwala na dyskusje grupowe. Przy wysyłaniu poczty do większej ilości osób jednocześnie należy zasad poszanowania prywatności innych osób.
      Pamiętaj, że niektórzy użytkownicy sieci internet nie chcą aby ich adres e-mail był rozpowszechniany i jeżeli powierzyli oni go Tobie to nie znaczy, że możesz go rozsyłać wszystkim swoim znajomym. Należy w tym przypadku zastosować się do wskazówek jakich udzieliłem we wątku Więcej niż jeden odbiorca maila
    • Przesyłanie wiadomości dalej.
      Po otrzymaniu wiadomości e‑mail można ją przesłać dalej do innych odbiorców bez jej ponownego wpisywania.

    Jedną z zalet poczty e‑mail w stosunku do telefonu lub tradycyjnej poczty jest większa wygoda. Wiadomości można wysyłać o każdej porze dnia i nocy. Jeśli odbiorca nie jest aktualnie obecny przy komputerze lub jego komputer nie jest w trybie online (połączony z Internetem), przeczyta wiadomość przy następnym sprawdzeniu swojej poczty e‑mail. Jeśli użytkownik jest przy komputerze w trybie online, odpowiedź można otrzymać już po kilku minutach.


    Poczta e‑mail jest także bezpłatna. Inaczej niż w przypadku poczty tradycyjnej, nie jest wymagany żaden znaczek ani opłata, niezależnie od miejsca zamieszkania odbiorcy. Jedyny koszt to opłata za połączenie z Internetem.

    Wątki pokrewne:
    Edytowane przez Marek
    Czas edycji: 6-09-2015 o 09:43
    Marek


      Proszę nie przysyłać zapytań na PW lub mailem. Do tego służy forum.  






    Błąd jest przywilejem filozofów,
    tylko głupcy nie mylą się nigdy.
    Sokrates


  2. #2
    Administrator Avatar Marek
    Data rejestracji
    4-07-2005
    Lokalizacja
    no man's land
    posty
    2 363
    Podziękowania
    0
    Podziękowano 21 razy w 21 postach
    Pozycje blogu
    6
    Programy i spolszczenia
    10
    Wysłane pliki
    53
    Siła reputacji
    10

    Pomoc Co jest potrzebne, aby używać poczty e‑mail?

    Aby używać poczty e‑mail, są wymagane trzy elementy:

    • Połączenie internetowe. Aby podłączyć komputer do Internetu, należy zapisać się u usługodawcy internetowego. Usługodawca internetowy zapewnia dostęp do Internetu, pobierając zwykle miesięczną opłatę. Potrzebny jest również modem.
    • Program poczty e‑mail lub usługa oparta na sieci Web. Można użyć programu IncrediMail, który jest darmowym programem poczty e-mail.

    • Adres e‑mail. Adres e‑mail można uzyskać od usługodawcy internetowego lub w opartej na sieci Web usłudze poczty e‑mail. Można także otrzymać darmową skrzynke na serwisie pino.pl By założyć konto przejdź na stronę www.pino.pl a następnie kliknij na przycisku Zarejestruj się
      Adres e‑mail składa się z nazwy użytkownika (wybranego pseudonimu, nie musi to być nazwisko użytkownika), znaku @ oraz nazwy usługodawcy internetowego lub dostawcy poczty e‑mail opartego na sieci Web, na przykład: osoba@przykład.com.


    Pobierz program IncrediMail 2 w wersji darmowej





  3. #3
    Administrator Avatar Marek
    Data rejestracji
    4-07-2005
    Lokalizacja
    no man's land
    posty
    2 363
    Podziękowania
    0
    Podziękowano 21 razy w 21 postach
    Pozycje blogu
    6
    Programy i spolszczenia
    10
    Wysłane pliki
    53
    Siła reputacji
    10

    Konfigurowanie programu IncrediMail

    Gdy użytkownik ma już adres e‑mail i połączenie internetowe, może wysyłać i odbierać pocztę e‑mail. Aby korzystać z poczty e‑mail przy użyciu programu IncrediMail, najpierw należy skonfigurować konto e‑mail. Przed dodaniem konta jest wymagane uzyskanie pewnych informacji od usługodawcy internetowego: adresu e‑mail, hasła, nazw serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej oraz niektórych innych danych.

    Informacje potrzebne do zalogowania się na konto e‑mail są podawane zazwyczaj tuż po zarejestrowaniu swojej skrzynki.


    Aby skonfigurować konto e‑mail, należy podać następujące informacje:

    • Nazwa wyświetlana.
      Jest to nazwa, która znajdzie się u góry wiadomości e‑mail użytkownika. Nie jest ona zapewniania przed dostawcę usługi e‑mail; można wybrać dowolną nazwę, na przykład Jan Kowalski. To pole można pozostawić puste.
    • Adres e‑mail.
      Jest to adres e‑mail wybrany przez użytkownika lub nadany użytkownikowi podczas rejestracji konta e‑mail, taki jak osoba@przyklad.com.
    • Nazwy serwerów poczty e‑mail.
      Poczta jest przechowywana na serwerze dostawcy usługi e‑mail aż do jej pobrania przez użytkownika. Należy wiedzieć, czy dostawca przechowuje pocztę na serwerze POP3 czy IMAP.

      Potrzebna jest nazwa serwera poczty przychodzącej (taka jak pop.przyklad.com) oraz serwera poczty wychodzącej (taka jak smtp.przyklad.com). Przydatna będzie również informacja, czy serwer wymaga podania nazwy użytkownika i hasła przy wysyłaniu poczty, a nie tylko przy jej pobieraniu. Jeśli tak, należy podczas konfigurowania konta zaznaczyć pole wyboru Serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelniania.
    • Nazwa użytkownika poczty e‑mail
      Jest to nazwa używana podczas logowania się na serwerze poczty e‑mail. Dla wielu usług poczty e‑mail nazwą użytkownika jest cały adres e‑mail (taki jak osoba@przyklad.com), w przypadku innych może to być tylko jego część przed znakiem @, może to być również zupełnie inny identyfikator używany do logowania.
    • Hasło.
      Jest to hasło wybrane przez użytkownika lub podane mu podczas tworzenia konta e‑mail.


    Aby dodać konto e‑mail w programie IncrediMail


    • Otwórz aplikację IncrediMail, klikając na ikonie skrótu jaki utworzy na naszym pulpicie instalator tej aplikacji.
    • W menu Narzędzia kliknij polecenie Konta.
    • Kliknij przycisk Dodaj, kliknij pozycję Konto e‑mail, kliknij przycisk Dalej, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami.



    Podczas konfiguracji użytkownik zostanie poproszony o podanie nazwy wyświetlanej. Jest to nazwa widziana przez odbiorców wysyłanych wiadomości e‑mail.


    Na forum tym znajdziesz opis konfiguracji większości najpopularniejszych w Polsce skrzynek, min:


      Większość powyższych wątków opisuje także proces założenia skrzynki.  



  4. #4
    Administrator Avatar Marek
    Data rejestracji
    4-07-2005
    Lokalizacja
    no man's land
    posty
    2 363
    Podziękowania
    0
    Podziękowano 21 razy w 21 postach
    Pozycje blogu
    6
    Programy i spolszczenia
    10
    Wysłane pliki
    53
    Siła reputacji
    10

    Odczytywanie wiadomości e‑mail

    Program IncrediMail sprawdza, czy nadeszły nowe wiadomości e‑mail po każdym uruchomieniu, a następnie co 5 minut. (Aby zmienić ten interwał, przejdź do menu Narzędzia -> Opcje




    Otrzymane wiadomości e‑mail są widoczne w Skrzynce odbiorczej. Skrzynka odbiorcza jest jednym z kilku folderów, w których jest przechowywana poczta e‑mail.
    Aby wyświetlić listę otrzymanych wiadomości e‑mail, kliknij folder Skrzynka odbiorcza na liście Foldery. Wiadomości e‑mail zostaną wyświetlone na liście wiadomości. Lista zawiera informacje o nadawcy wiadomości, jej temacie oraz czasie odebrania.
    Aby przeczytać wiadomość, kliknij ją na liście wiadomości. Treść wiadomości jest wyświetlana poniżej listy wiadomości w okienku podglądu. Aby odczytać wiadomość w oddzielnym oknie, kliknij ją dwukrotnie na liście wiadomości.





    1. Lista folderów
    2. Lista wiadomości
    3. Wiadomość w okienku podglądu

    Aby odpowiedzieć na wiadomość, kliknij przycisk Odpowiedz.


    Edytowane przez Marek
    Czas edycji: 11-01-2011 o 16:56

  5. #5
    Administrator Avatar Marek
    Data rejestracji
    4-07-2005
    Lokalizacja
    no man's land
    posty
    2 363
    Podziękowania
    0
    Podziękowano 21 razy w 21 postach
    Pozycje blogu
    6
    Programy i spolszczenia
    10
    Wysłane pliki
    53
    Siła reputacji
    10

    Tworzenie i wysyłanie wiadomości e‑mail

    IncrediMail ma olbrzymie możliwości edycji i dostosowywania wyglądu wysyłanej wiadomości które nie są spotykane w innych programach pocztowych.

    Aby utworzyć nową wiadomość e‑mail w programie IncrediMail, kliknij przycisk



    Zostanie otwarte nowe okno wiadomości.



    Przykładowa wiadomość e‑mail


    Poniżej znajdują się przykłady wypełniania okna wiadomości w programie IncrediMail oraz w większości innych programów poczty e‑mail:

    • W polu Do wpisz adres e‑mail co najmniej jednego odbiorcy. Jeśli wiadomość jest wysyłana do wielu odbiorców, oddziel adresy e‑mail średnikami.
      W polu DW można wpisać adresy e‑mail dodatkowych odbiorców, którzy powinni otrzymać daną wiadomość, ale nie muszą na nią reagować. Otrzymają oni tę samą wiadomość, co odbiorcy wskazani w polu Do. Gdy nie ma dodatkowych odbiorców, należy to pole pozostawić puste.
    • W polu Temat wpisz tytuł wiadomości.
    • W dużym pustym obszarze wpisz treść wiadomości.
      Aby do wiadomości dołączyć plik, przejdź do menu



      i zlokalizuj plik, zaznacz go, a następnie kliknij przycisk Otwórz. Plik zostanie wyświetlony w polu Dołącz w nagłówku wiadomości.



    Plik dołączony do wiadomości e‑mail

    We wiadomości możesz osadzać także ikony emocji



    A korzystając z palety stylów



    Możesz dostosować wygląd wiadomości

    oraz dodać animacje:



    i osadzić dźwięk odtwarzany przy otwieraniu wiadomości:



    Do wysyłanej wiadomości może także dołączyć wiadomość dźwiękową. By nagrać taką wiadomość kliknij na przycisku





    Po zarejestrowaniu wiadomości kliknij na przycisku Stop, a następnie Zapisz jako... lub na Dodaj do palety stylów.
    Utworzoną w ten sposób wiadomość dźwiękową możesz teraz osadzić w mailu w postaci załącznika (przy opcji Zapisz jako..) lub jako wiadomość odtwarzaną w tle osadzając ją z palety stylów.

    Na koniec możesz jeszcze dodać swój podpis klikając na przycisku



    W IncrediMail masz możliwość utworzenia kilku predefiniowanych podpisów:



    i osadzania ich we wiadomości.

    Jest jeszcze jedna ciekawa funkcja w IncrediMail, ale o tym później! Aby wysłać wiadomość, kliknij przycisk Wyślij. Zostanie ona przesłana za pośrednictwem Internetu do odbiorców.

    Edytowane przez Marek
    Czas edycji: 3-02-2011 o 08:13

  6. #6
    Administrator Avatar Marek
    Data rejestracji
    4-07-2005
    Lokalizacja
    no man's land
    posty
    2 363
    Podziękowania
    0
    Podziękowano 21 razy w 21 postach
    Pozycje blogu
    6
    Programy i spolszczenia
    10
    Wysłane pliki
    53
    Siła reputacji
    10

    Tworzenie i wysyłanie wiadomości e‑mail z wykorzystaniem własnych zdjęć

    IncrediMail 2 jest także idealnym narzędziem do udostępniania znajomym ciekawych zdjęć jakie ostatnio wykonaliśmy swoją cyfrówką lub telefonem komórkowym.

    Podczas edycji wiadomości klikamy na przycisku



    i z menu przycisku wybieramy List ze zdjęciami

    spowoduje to automatyczne przejście na palecie stylów na pozycję Photo Letters



    klikamy na wybranym szablonie



    By zmienić istniejące w szablonie fotki przesuwamy wskaźnik myszy na wybraną fotkę



    i klikamy na przycisku Zamień

    Mamy tutaj mozliwość osadzenia zdjęć z dysku twardego



    lub już opublikowanych w Internecie:


    • na Facebooku


        Facebook – serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami i korzystać z aplikacji, będący własnością Facebook, Inc. z siedzibą w Palo Alto. W kwietniu 2010 r. liczba użytkowników na całym świecie szacowana była na 450 mln, a co miesiąc wgrywany jest ponad 1 mld zdjęć oraz 10 mln filmów.
      Więcej o tym serwisie przeczytasz tutaj  
    • na Flickr


        Flickr jest serwisem internetowym stworzonym do gromadzenia i udostępniania zdjęć cyfrowych online.
      Więcej o tym serwisie przeczytasz tutaj  



    Edytowane przez Marek
    Czas edycji: 25-01-2011 o 08:14

  7. #7
    Administrator Avatar Marek
    Data rejestracji
    4-07-2005
    Lokalizacja
    no man's land
    posty
    2 363
    Podziękowania
    0
    Podziękowano 21 razy w 21 postach
    Pozycje blogu
    6
    Programy i spolszczenia
    10
    Wysłane pliki
    53
    Siła reputacji
    10

    Etykieta poczty e‑mail

    Podobnie jak w przypadku rozmów telefonicznych i kontaktów bezpośrednich, w korespondencji e‑mail należy przestrzegać określonych zasad zachowania. Te zasady nazywa się często etykietą poczty e‑mail (lub ang. netiquette od słów „Internet” i „etiquette” — etykieta). Aby efektywnie korzystać z poczty e‑mail, należy stosować się do poniższych wskazówek:

    • Ostrożnie wyrażaj humor i emocje.
      Wiadomości e‑mail niezbyt dobrze oddają emocje, więc odbiorca może nie zrozumieć zamierzonego tonu wypowiedzi. Ryzykowne jest zwłaszcza wyrażanie humoru w tonie sarkastycznym, ponieważ odbiorca może zinterpretować go dosłownie i się obrazić. W celu przekazania emocji można rozważyć użycie emotikonów czyli tzw ikonek emocji.
    • Pomyśl przed wysłaniem wiadomości.
      Pisanie i wysyłanie wiadomości e‑mail jest szybkie i łatwe — czasami nawet zbyt łatwe. Przemyśl treść wiadomości i unikaj pisania pod wpływem negatywnych emocji. Po wysłaniu wiadomości nie można jej cofnąć.
    • Wpisz jasny i zwięzły temat wiadomości.
      Streść zawartość wiadomości w kilku słowach. Osoby otrzymujące wiele wiadomości e‑mail mogą na podstawie tematu określać kolejność ich czytania.
    • Pisz zwięźle.
      Choć wiadomość e‑mail może mieć dowolną długość, poczta e‑mail jest przeznaczona do szybkiej komunikacji. Wiele osób nie ma czasu ani cierpliwości do czytania więcej niż kilku akapitów.
    • Unikaj pisania TYLKO WIELKIMI LITERAMI. Wiele osób odbiera pisanie w ten sposób jako krzyk i uważa, że jest to irytujące lub obraźliwe.
    • Zachowaj ostrożność przy podawaniu informacji osobistych lub poufnych.
      Każdy z odbiorców może przesłać daną wiadomość innym osobom, celowo lub przypadkowo.
    • Duże pliki archiwum WinRara czy WinZipa nie należy wysyłać jako załącznik wiadomości. Lepiej go wysłać na serwer YouSendit a we wiadomości podać tylko link do ściągnięcia
    • Jeśli chcesz dołączyć do wiadomości załącznik to musi być koniecznie w formacie umożliwiającym go otwarcie bez instalacji na komputerze odbiorcy dodatkowego oprogramowania. Jeśli chcesz dołączyć plik z Worda to koniecznie musisz go zapisać do formatu rtf lub pdf.

    Dodatkowo w korespondencji oficjalnej i biznesowej należy unikać popełniania błędów literowych, ortograficznych i gramatycznych. Niechlujna treść wiadomości szkodzi profesjonalnemu wizerunkowi nadawcy. Przed wysłaniem wiadomości sprawdź jej treść. Jeśli używany program poczty e‑mail nie udostępnia tak jak program IncrediMail funkcji sprawdzania pisowni, należy skopiować tekst maila i wkleić do jakiegoś edytora tekstu z funkcją sprawdzania pisowni.


  8. #8
    Administrator Avatar Marek
    Data rejestracji
    4-07-2005
    Lokalizacja
    no man's land
    posty
    2 363
    Podziękowania
    0
    Podziękowano 21 razy w 21 postach
    Pozycje blogu
    6
    Programy i spolszczenia
    10
    Wysłane pliki
    53
    Siła reputacji
    10

    Pomoc Korzystanie z emotikonów

    Ponieważ często trudno jest wyrazić emocje, intencje lub ton wypowiedzi za pomocą samego tekstu, pierwsi użytkownicy Internetu wynaleźli emotikony (połączenie wyrazów „emocja” i „ikona”), czyli sekwencje znaków klawiaturowych oznaczające wyraz twarzy. Na przykład kombinacja znaków oglądana z boku wygląda jak uśmiechnięta twarz. Poniżej znajdują się przykłady emotikonów.

    W IncrediMail mamy do dyspozycji bardzo rozbudowaną paletę ikonek emocji. W oknie edycji widoczne są tylko ostatnio użyte ikonki



    By wyświetlić całą palete ikonek klikamy na linku Więcej...

    Otworzy nam się paleta:





  9. #9
    Administrator Avatar Marek
    Data rejestracji
    4-07-2005
    Lokalizacja
    no man's land
    posty
    2 363
    Podziękowania
    0
    Podziękowano 21 razy w 21 postach
    Pozycje blogu
    6
    Programy i spolszczenia
    10
    Wysłane pliki
    53
    Siła reputacji
    10

    Postępowanie z wiadomościami-śmieciami

    Podobnie jak w tradycyjnej poczcie otrzymujemy niechciane reklamy, ulotki i katalogi, w poczcie e‑mail możemy dostawać ich odpowiedniki w postaci wiadomości-śmieci (często nazywane też spamem), które trafiają do Skrzynki odbiorczej użytkownika. Wiadomości-śmieci mogą zawierać reklamy, próby wyłudzeń, pornografię lub zwykłe oferty. Ponieważ wysyłanie wiadomości-śmieci jest bardzo tanią formą marketingu, często użytkownicy otrzymują ich bardzo wiele.


    Program IncrediMail 2 zawiera moduł Protection Center który automatycznie filtruje wiadomości-śmieci.


    Treść nadchodzących wiadomości jest analizowana przez Protection Center a następnie podejrzane wiadomości przenoszone są do specjalnego folderu Spam, gdzie można je przeglądać i usuwać. Jeśli wiadomość-śmieć trafi jednak do Skrzynki odbiorczej, można określić automatyczne przenoszenie dalszych wiadomości od tego nadawcy do folderu wiadomości-śmieci.

    Dodatkowo Protection Center analizuje także linki znajdujące się w przychodzącej wiadomości.
    Przy otwieraniu wiadomości w prawym jej narożniku widoczna jest jedna z poniższych ikon które informują o bezpieczeństwie linków znajdujących się w tej wiadomości:
    • - jeszcze nie skanowane
    • - linki bezpieczne
    • - nieznane
    • - linki podejrzane
    • - linki zawierające Malicious (do złośliwych stron internetowych)


    Aby zapobiegać otrzymywaniu wiadomości-śmieci:

    • Zachowaj rozwagę przy podawaniu swojego adresu e‑mail. Unikaj publikowania prawdziwego adresu e‑mail w grupach dyskusyjnych, w witrynach sieci Web oraz w innych publicznych obszarach Internetu.
    • Przed podaniem adresu e‑mail w witrynie sieci Web sprawdź oświadczenie o zasadach zachowania poufności danej witryny, aby upewnić się, że nie zezwala ono na przekazywanie adresów e‑mail innym firmom.
    • Nidy nie odpowiadaj na wiadomość-śmieć. Nadawca uzyska wówczas potwierdzenie, że dany adres e‑mail jest prawidłowy i może sprzedać go innym firmom. W ten sposób liczba otrzymywanych wiadomości-śmieci może się jeszcze zwiększyć.

      Uwaga:
    Protection Center jest komercyjnym dodatkiem do programu IncrediMail. Więcej o tym rozszerzeniu dowysz się z wątku Protection Center  



  10. #10
    Administrator Avatar Marek
    Data rejestracji
    4-07-2005
    Lokalizacja
    no man's land
    posty
    2 363
    Podziękowania
    0
    Podziękowano 21 razy w 21 postach
    Pozycje blogu
    6
    Programy i spolszczenia
    10
    Wysłane pliki
    53
    Siła reputacji
    10

    Weryfikacja wiadomości jako spam i nie spam

    Wiadomość uznana przez filtr antyspamowy jako spam nie zawsze jest spamem w rozumieniu użytkownika programu, dlatego zaleca się częste sprawdzanie folderu Spam i weryfikowanie wiadomości.

    Jeśli w katalogu Spam znajdziemy wiadomość która nie jest spamem klikamy na niej prawym klawiszem myszy i z menu kontekstowego wybieramy:



    Otworzy się okienko dialogowe:



    Klikamy OK

    Wiadomość zostanie automatycznie przeniesiona do Skrzynki odbiorczej.

    Choć oznaczenie wiadomości jako niebędącej śmieciem spowoduje przeniesienie jej do folderu Skrzynka odbiorcza, kolejne wiadomości od tego nadawcy wciąż mogą trafiać do folderu Spam. Aby temu zapobiec, dodaj nadawcę do listy akceptowanych nadawców.

    By to uczynić przejdź do menu






    Kliknij na przycisku Nadawcy zaakceptowani



    Kliknij na przycisku Dodaj...



    i wpisz adres który chcesz dodać do listy Nadawcy zaakceptowani


    Weryfikować należy nie tylko wiadomości znajdujące się w folderze Spam, ale także w Skrzynce odbiorczej. Jeśli znajdziemy w niej spam klikamy na takiej wiadomości prawym klawiszem myszy i z menu kontekstowego wybieramy



    Pojawi się komunikat:



    klikamy OK.

    Powyższe operacje spowodują że moduł Protection Center będzie w przyszłości skuteczniejszy w wykrywaniu spamu.





    Marek


      Proszę nie przysyłać zapytań na PW lub mailem. Do tego służy forum.  






    Błąd jest przywilejem filozofów,
    tylko głupcy nie mylą się nigdy.
    Sokrates


Informacje o wątku

Users Browsing this Thread

Aktualnie jest 1 użytkownik(ów) przeglądający(ch) ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) i 1 gości)

Tagi w tym wątku

Bookmarks

Reguły pisania postów

  • Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
  • Nie możesz pisać odpowiedzi
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •